Úkoly pro tento den:
ČESKÝ JAZYK – učebnice str. 24
Ústně:
cv. 3 – připomeňte si vyjímku u slova MLÍT, je sice příbuzné k vyjm. slovu mlýn, ale je zde vyjímka a píšeme měkké i. Řekněte si v tomto cvičení 7 slov s kořenem MLÍT a použijte předpony, které jsou zde napsané. Např.: namlít…
Písemně:
cv. 4 – zde budete k sobě přiřazovat vhodná slova. Jedno slovo v obdelníčku s jedním slovem z nápovědy. První bude: Dědeček nedoslýchá. Toto je věta, je zde sloveso v určitém tvaru, musíte napsat tečku. Pokud to bude pouze slovní spojení, napište na začátku malé písmeno a na konci žádné znaménko. To je hned druhé slovo: plynulá řeč (děti, které chodí na doučování, vyhledají dvojici pouze u 7 slov v obdelníčcích)
Pokud máte možnost, můžete si vytisknout a vypracovat tuto doplňovací omalovánku. 🙂
ČTENÍ – 15 min. čtení ve své knížce
MATEMATIKA – pracovní sešit str. 32
cv. 1 – procvičuj dělení se zbytkem
cv. 3 – zde doplň pouze, kolik má kvádr vrcholů, hran a stěn
Procvič si toto dělení na žvýkačkovém automatu:
https://skolakov.eu/matematika/3-trida/deleni-se-zbytkem/zvykackovy-automat/pocitame.html
PŘÍRODOVĚDA
ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ 2.díl
Dočti si článek na straně 12 a 13. Přečteš si o podmínkách v teplých krajinách, i o podmínkách u nás v ČR. Po přečtení si zkus odpovědět na tyto otázky, odpovědi bez otázek napiš do sešitu, napiš i datum:
- Co jsou botanické zahrady?
- Jaké rostliny můžeme najít na skalnatých vrcholcích hor u nás?
- Proč některé rostliny a živočichy zákonem chráníme?
- Z jakého světadílu pochází brambory?
A máme tu poznávačku rostlinek a hub. Kolik jich poznáte?
Na Alfovi můžete kdykoli procvičovat. 🙂